Melisa nie tylko na herbatkę

P1360050 — kopiaW moim ziołowym ogródku na balkonie nie może zabraknąć melisy. Smak i aromat świeżej melisy to smak i aromat lata. Lekko cytrynowa, orzeźwiająca melisa świetnie sprawdza się jako dodatek do sałatek, dodaję jej jednak bardzo niewiele, gdyż wbrew pozorom jest bardzo aromatyczna i wystarczy jeden listek drobno posiekany, aby cała sałatka przeszła aromatem melisy. Świeżą melisę lubię też dodawać do potraw na ciepło i często tak robię. Łacińska nazwa melisy to ‚Melissa officinalis’, po polsu melisa lekarska lub melisa cytrynowa.

Melisę kupiłam w tym roku tak jak inne zioła w kwietniu w markecie na dziale warzywnym. Melisa podobnie jak mięta dosyć łatwo aklimatyzuje się u mnie na balkonie, szybko rośnie i rozkrzewia się. Zaraz po zbiorach mięty zabrałam sie za zbiór melisy. Zcięłam wszystkie duże gałązki zostawiając kawałeczki gałązek z dolnymi liści, z kącików których wyrosną nowe gałązki.

P1360056

Na zdjęciu powyżej widać moje melisowe zbiory. Podobnie jak miętę pocięłam melisę na drobne kawałeczki, umieściłam w foremkach do lodów, zalałam wodą i zamroziłam. Na drugi dzień zebrałam lodowe kostki z melisą do woreczka na mrożonki. Podobnie jak mięty, mam również kilkadziesiąt kostek lodowych z melisą, większych i mniejszych. Kostki melisowe dodaję do różnych potaw na ciepło, robię to zawsze wtedy, gdy uznam, że aromatyczny, lekko cytrynowy smak melisy wzbogaci moje danie. Bardzo lubię dodawać melisę do ryżu.

Melisa podobnie jak mięta po obcięciu wróciła na regał na balkonie i dalej rośnie, również w przypadku melisy spodziewam się jeszcze conajmniej jednego większego zbioru w tym roku. Póki co delektuję się smakiem i armatem świeżych listków melisy, które do woli podksubuję przy różnych okazjach i konsumuję.

Skomentuj

