Czas na miętę

P1350532Zioła na balkon tak jak wcześniej, kupiłam w markecie na dziale warzywnym w doniczkach. W tym roku zakupy zrobiłam w drugiej połowie kwietnia i zioła musiały aklimatyzować się na balkonie w bardzo chłodne dni. Przed przymrozkami osłoniłam je słomianą matą i dały radę przetrwać największe chłody. W tym roku mam na balkonie regał na zieleninę i zioła znalazły swoje miejsce na najwyższej półce, gdzie jak sądzę jest nacieplej.

P1350344

Mięta szybko rozkrzewiła się i już w drugiej połowie maja zebrałam z niej pierwsze plony. Nie mam tu na myśli codziennego skubnia pojedyńczych listków (co też robię w miarę potrzeby i ochoty), ale takie większe zbiory.

P1350345

Ścięłam wszystkie duże gałąki zostawiając 1 lub 2 węzły z liśćmi, aby mogła dalej rosnąć i rozkrzewiać się. Moje plony z tego pierwszego zbioru to to co widać na poniższym zdjęciu.

P1350539 — kopia

Zebraną miętę pociełąm na drobne kawałeczki, przy czym tylko czubki z miękkimi łodyżkami wzięłam w całości,  z niższych części gałązek oberwałam liście. Gałązki były jak dla mnie za twarde. Posiekaną miętę umieściłam w pojemnikach na lód i zalałam wodą, po czym wstawiłam do zamrażarki. Następnego dnia wydobyłam lodowe kostki z miętą z pojemników i włożyłam do woreczka do zamrażania. Woreczek z miętą jest całkiem spory, kostek jest kilkadziesiąt. Już wcześniej zamrażałam w ten sposób miętę i bardzo byłam z tego zadowolona. Tak samo zamrażam też inne zioła. Kostki z miętą dodaję do różnych potraw na ciepło, do zup, sosów, ryżu, jasne, że nie do wszystkich, tylko wtedy gdy uznam, że mięta będzie mi pasowała do smaku potrawy. Dodatek mięty w ciekawy sposób urozmaica dania.

Mięta nadal stoi na balkonie na regale i rośnie dalej. Mam nadzieję, że doczekam jeszcze conajmniej jednego zbioru w tym roku.

P1350536

Skomentuj

