Sałaty z Novity

Moje balkonowe sałaty. Dwie rosną w skrzynce balkonowej.

P1360060

Pozostałe dwie w doniczkach.

P1360061

Kupiłam je już takie duże, w pobliskim Tesco, sprzedawane były jako ‚sałata z korzeniem’. Producentem sałat jest polska firma Novita. Sałaty sprzedawane są razem z doniczką, w której rosły u producenta. W doniczce jest ziemia i dużo korzeni. Po prostu przesadziłam je do dużych doniczek i już, rosną dalej. Ta mocno obskubana rośnie u mnie już ponad miesiąc. Cały czas mam świeże liście do kanapek i sałatek. Novita sprzedaje w ten sposób kilka gatunków swoich sałat. U mnie na balkonie rośnie sałata ‚Liść dębu’ (to ta mocno obskubana), dwie ‚Batawskie’ i sałata sprzedawana pod nazwą ‚Mix’, połowa tej sałaty wygląda prawie tak samo jak sałata Batawska, druga połowa jest podobna do sałaty ‚Liść dębu’, tyle tylko, że ma czerwonawe zabarwienie liści. Wszystkie są niezwykle delikatne i kruche, świetnie spawdzają się na kanapkach. Batawską jadłam też tradycyjnie jako osobne danie. Podarłam liście sałaty ma mniejsze kawałki, dodałam do niej garść rzeżuchy (to moja nowość) i całość polałam sosem vinegret, wymieszałam i odstawiłam na chwilę, aby liście nasiąknęły oliwą. Było pysznie. Sałaty cały czas rosną i mam nadzieję cieszyć się nimi jeszcze długo.

Skomentuj

