Nalewka pomarańczowa

P1250145 - KopiaNalewkę pomarańczową zrobiłam spontanicznie, tak bardzo smakowało mi moje limoncello, że postanowiłam zrobić coś podobnego z pomarańczami. Kupiłam w Lidlu pięć ekologicznych pomarańczy i zeskrobałam z nich pomarańczową skórką bez albedo. Początkowo zamierzałam zrobić na próbę tylko niewielką ilość tej nalewki i dlatego kupiłam tylko pięć pomarańczy. Zalałam je eksperymentalnie żubrówką.

Stała u mnie w barku od dłuższego czasu, jednak sama żubrówka jako taka nie stała się moim ulubionym alkoholem i dlatego postanowiłam użyć jej do nalewki pomarańczowej. Pomyślałam też, że smak żubrówki może w ciekawy sposób wzbogacić smak nalewki pomarańczowej. Żubrówki miałam 1/2 litra, ale butelka była napoczęta, tak więc wódki było trochę mniej. Po zalaniu okazało się, że nie przykryła dobrze skórek pomarańczowych. Dodałam więc trochę tzn. ok. 100 ml wina Istra typu wermuth, które miałam akurat pod ręką. Nadal nie byłam zadowolona. W efekcie dokupiłam cały litr czystej wódki i dolałam ją do słoika ze skórkami pomarańczowymi. Skórki w alkoholu macerowały się około czterech tygodni. Po tym czasie zlałam nalewkę. .. Zubrówka miała 40% alkoholu, wino 15% alkoholu, a czysta wódka 40%. Ponieważ nie lubię tak mocnych nalewek dodałam wody aby uzyskać około 20%, w efekcie osłabił się także smak i aromat pomarańczy. Mimo wszystko nalewka pomarańczowa smakowała mi, chociaż do dobrego smaku i aromatu na tę ilości nalewki, należało użyć co najmniej 2 razy więcej pomarańczy, a najlepiej 3 razy więcej pomarańczy. Następnym razem tak zrobię. Cukru dodałam proporcjonalnie tyle samo co do mojego limoncello. Aromat nalewki był wyraźnie pomarańczowy, jednaj smak zdecydowanie nie przypominał smaku pomarańczy. Był to nowy dla mnie smak, jednak od razu stałam się jego zwolenniczką i na pewno powtórzę jeszcze kiedyś taką nalewką. Kierując się nazwą limoncello na nalewkę ze skórek cytrusowych, nalewkę ze skórek pomarańczy można by nazwać arancello. Myślę, że do mojego kolejnego  arancello także dodam trawę żubrówkę w niewielkiej ilości, gdyż podobała mi się ta nuta smakowa.w połączeniu ze smakiem uzyskanym ze skórek pomarańczowych.

Skomentuj

