Moje Limoncello

P1250365 - KopiaPamietacie mój post o limoncello z Półwyspu Sorrentyńskiego? Właśnie postanowiłam zrobić swoje własne limoncello. W tym celu nabyłam 10 cytryn ekologicznych w Lidlu i zaczęłam działać. Z umytych cytryn zeskrobałam żółtą skórkę i zalałam ją półtora litrem wódki 40%.

W oryginalnym przepisie jest spirytus i następnym razem chyba tak zrobię. Skórki powinny macerować się w alkoholu tak długo, aż zrobią się białe. Moje niestety białe zrobić się nie chciały i podejżewam, że przyczyna leży w tym, że użyłam wódki zamiast spirytusu. Po dobrych dwóch tygodniach postanowiłam nie czekać już dłużej i zlałam zabarwiony alkohol do gąsiorka. Skórki co prawda białe się nie zrobiły, jednak sporo swojego koloru i aromatu oddały, tak więc zlany alkohol miał przyjemny cytrynowy aromat i żółty kolor. Dalej znów nie postąpiłam zgodnie z oryginalnym przepisem, gdyż w 1 i 1/2 litra wody rozpuściłam szklankę cukru, zagotowałam lukier i ostudziłam. Lukier dodałam do gąsiorka. Jak to ja, dodałam jeszcze 1/2 litra wódki cytrynowej Stock, nie będąc pewną czy moje limoncello jest dostatecznie cytrynowe. W sumie niepotrzebnie bo było cytrynowe i bez tego. Wódka miała 37,5% alkoholu. W efekcie otrzymałam 3 i 1/2 litra limoncello mniej więcej 20%.  Całość zostawiłam w gąsiorku do zharmonizowania się smaków i aromatów. Do gąsiorka dodałam jeszcze trochę listków rozmarynu, aby uzyskać ciekawszy smak. Po trzech tygodniach przelałam nalewkę do butelek odcedzając przy tym rozmaryn. Rozmaryn nadał mojemu limoncello dodatkową, oryginalną nutkę smakową, co bardzo mi się spodobało. Kolor jest bardzo jasny gdyż 10 cytryn było przewidziane na około 2 litry, a ja uzyskałam prawie dwa razy wiecej, tak więc kolor mocno rozjaśnił się. Następnym razem użyję więcej cytryn więc nalewka powinna być jeszcze bardziej aromatyczna. Zrobiłam taką słabą nalewkę, tzn. tylko 20%, gdyż takie nalewki właśnie lubię. Co stało się z resztą cytryn przeczytacie wkrótce w moim kolejnym cytrynowym poście.

 

Jedna uwaga do wpisu “Moje Limoncello

  1. Pingback: Nalewka pomarańczowa | beauty of nature

Skomentuj

