Wiśniówka

P1240775 - KopiaWiśniówkę robiłam pierwszy raz  i chyba nie do końca wierzyłam w swoje umiejętności bo od razu zdecydowałam, że częściowo zaleję owoce wódką smakową Soplica o smaku wiśniowym. Chciałam w ten sposób podkreślić wiśniowy smak mojej wiśniówki. Teraz bym już tak nie zrobiła, bo wiem, że i bez tego moja wiśniówka będzie bardzo wiśniowa.

Kilo wydrylowanych wiśni zalałam więc 1/2 litrem wódki smakowej, 1/2 litra wódki czystej, i dodatkowo jeszcze wlałam 200 ml whisky i 250 ml rumu. Przy wiśniówce zawsze jest dylemat czy używać wiśni z pestkami czy drylowanych. W wersji z pestkami uzyskuje się dodatkowo migdałowy smak, jednak amdagalina z pestek w nadmiarze jest szkodliwa. Zdecydowałam się na wiśnie drylowane. Później zauważyłam, że moja drylownica przepuściła kilka pestek, tak więc nalewka dostała trochę migdałowego smaku, i bardzo dobrze. Przed zalaniem alkoholem wiśnie zasypałam cukrem, użyłam około szklanki cukru, a jeszcze wcześniej położyłam na wiśniach dwa kawałki kory cynamonu. Tak więc po kolei, najpierw w słoiku znalazły się wiśnie, na to cynamon, cukier i alkohole. Cukier nie za bardzo się rozpuścił, więc pomieszałam słoikiem, aby go rozpuścić. Po  około dwóch tygodniach zlałam nalewkę. Oczywiście w międzyczasie potrząsałam słoikiem. Wolę słabsze nalewki, więc dodałam jeszcze 1/2 litra wody i po zmieszaniu zlałam do butelek. Uzyskałam 2 i 1/4 litra wiśniówki około 20 procentowej. Smak nalewki z uwagi, na te różne dodatki jest dosyć ciekawy, bo i lekko migdałowy i lekko rumowy, a wiśnie w rumie zawsze pozytywnie mi się kojarzyły. Tak więc jestem z niej w zasadzie zadowolona. Dodatkowo mam dwa słoiki wiśni z alkoholu, które świetnie nadają się do wypieków i deserów.

Skomentuj

