Francuski obiad

P1180859 - Kopia

Paryska restauracja

 

We Francji podobnie jak we Włoszech obiad zaczyna się od zimnej przystawki czyli od antipasto. Na moim paryskim obiedzie jako antipasto dostałam talerz ślimaków winniczków. Przygotowanie ślimaków jest bardzo pracochłonne i trwa mniej więcej dwa dni, za to efekt jest bardzo przyjemny. Ślimaki wraz z ziołowym masłem umieszczone są w skorupkach i trzeba je sobie z nich wyjąć, W tym celu otrzymałam specjalny przyrząd do jedzenia ślimaków, a kelner pokazał jak należy się nim posługiwać. Po przystawce przyszła kolej na danie główne, Danie główne było dosyć tradycyjne tzn, podobne do naszych dań głównych. Była to wołowina po burgundzku z ziemniakami i surówką. Po głównym daniu dostałam deskę serów. Na niewielkiej deseczce były małe kawałki różnych rodzajów serów. Po serach dostałam deser. Na deser było ciastko z ciasta francuskiego z jabłkiem. Zestaw dań i kolejność ich podania był jak dla mnie dosyć intrygujący. Do obiadu dostałam białe wino, przy czym do głównego dania było inne wino, i do serów inne. U nas takie dania jak antipasto czy deska serów właściwie nie funkcjonują, chociaż może warto czasami wprowadzić je do naszego menu. Dlaczego nie.

Paryżanie uwielbiają jadać na świeżym powietrzu. Przed restauracją prawie zawsze wystawione są stoliki. Często są to maleńkie, okrągłe stoliczki i ciasno ustawione krzesła. Paryżanie na takim małym stoliku potrafią postawić dwa obiadowe talerze. Nie przeszkadza im mała ilość miejsca i bliskie sąsiedztwo innych osób. Stoliki stoją nawet na wąskich chodnikach tak jak na zdjęciu po prawej stronie. Ja mój francuski obiad spożywałam wewnątrz, gdyż był to przygotowany specjalnie dla nas tzw. wieczór francuski. Odbywał się wieczorem, a do obiadu przygrywał nam pan na akordeonie, który chodził pomiędzy stolikami i śpiewał znane francuskie piosenki.

PS. Do obiadu oprócz wina dostaliśmy jeszcze piwo, ale było to dla nas już za dużo i piwo przyjechało do Polski i zostało skonsumowane przy polskim obiedzie. Kelnerzy zapewne przewidywali taki scenariusz, gdyż podali je nam w zamkniętych butelkach.

Skomentuj

