Nominacja w LIEBSTER BLOG AWARD

Dziękuje Zoji i Grzegorzowi z ptakiniebieskie.pl za nominowanie mnie w Liebster Blog Award. Co prawda częściej zaglądam na prowadzony również przez nich wraz z przyjaciółmi blog naturalnie.pro, ale ptakiniebieskie.pl także nie są mi obce. Dziękuję!

imagesZVJ2REXPliebster

Spróbuję odpowiedzieć na zadane mi pytania, a co mi tam

Skąd pomysł na nazwę Twojego bloga? 

Hmm, nazwę bloga zmieniałam wiele razy, wciąż nie mogłam zdecydować się jaka nazwa najlepiej odda charakter mojego bloga. Wciąż nie jestem pewna, bo co prawda piękno przyrody mnie zachwyca i chciałabym aby było motywem przewodnim ale o ludzkich zwyczajach, nie koniecznie ludowych i innych sprawach, które zwróciły moją uwagę też czasami piszę.

Twoja ulubiona roślina/zwierzę i dlaczego to właśnie ona/ono?

Roślina to chyba sosna. Uwielbiam zapach olejków eterycznych, które wokół siebie rozwiewa i bardzo dobrze czuję się w jej towarzystwie. Ze zwierzętami nie jestem tak bardzo za pan brat jak z roślinami, ale bardzo lubię obserwować ptaki i czasami robię im zdjęcia.

Książka, która zmieniła Twoje życie?

To mogły być  ‚Przygody Koziołka Matołka’. To była pierwsza książka jaką w życiu samodzielnie przeczytałam. Miałam wtedy pięć lat i zapragnęłam podróżować i poznawać świat i tak pozostało mi do dzisiaj. A później wracać do domu jak do najpiękniejszego miejsca na ziemi.

Serial, do którego oglądania trudno jest Ci się przyznać przed znajomymi?

Nie przyznam się, nie ma mowy

Wpis na blogu, którego pisanie sprawiło Ci najwięcej frajdy

Każy nowy wpis niesie ze sobą dreszczyk emocji, gdy klikam przycisk ‚Opublikuj’.

Kogo lub co zabrał(a)byś na bezludną wyspę?

Na bezludnej wyspie to ja już byłam, no cóż w towarzystwie wielu innych turystów. Miałam ze sobą buty do wody i sprzęt do snorkelingu. Aaa, byłam też na małej bezludnej wyspie w Szwecji, towarzyszył mi statyw z aparatem i teraz mogę oglądać siebie na bezludnej wyspie.

Kto był Twoim idolem, gdy miałaś -eś naście lat?

Następne pytanie, proszę

Jaką książkę lub film możesz polecić na jesienny wieczór… i na wiosenny też?

‚Dendrologię’ Włodzimierza Seneta. Spędziłam przy niej nie jeden wieczór ‚rozszyfrowując’ liście przyniesione ze spaceru. Dzięki niej drzewa to teraz moi znajomi.

Bez czego nie wyjdziesz z domu?

Bez kluczy, aby móc zawsze do niego wrócić.

Czego najbardziej nie lubisz robić?

Nie lubię się nudzić, ale mi to nie grozi, bo ja nigdy się nie nudzę.

Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?

Bez roślin. Życie z dala od roślin jest dla mnie bardzo przykre. Lubię rano wyjść na balkon i głęboko wdychać poranne powietrze przepełnione rosą i aromatami drzewek i krzewów rosnących pod oknem.

Moje nominacje

Uff, no to teraz moja kolej.

Lubię blogosferę jako taką, uważam, że to jest jedna ze zdobyczy naszej internetowej cywilizacji. Jest mnóstwo blogów, do których zaglądam. Inspirują mnie, rozbawiają, uczą, dzięki nim moje życie jest ciekawsze. Zaglądam na znane, poczytne blogi, ale czasami zawędruję też  w ciche zakątki, które kryją prawdziwe blogowe perełki. Do nominowania wybrałam cztery blogi.

1 klatkowiec.blogspot.com to blog, którego istnienie bardzo mnie ucieszyło. Blog jest już całkiem duży i mam nadzieję, że jego autor nie obrazi się za nominację w zabawie przeznaczonej dla mniejszych blogów. Temat jest mi bardzo bliski, kiedyś sama zaglądałam do secesyjnych klatek schodowych w Poznaniu i podziwiałam ich piękno. W naszej wielkiej blogosferze tak mało jest blogów o architekturze, a przecież architektura to to co otacza nas na codzień. Dobrą architekturę zawsze warto promować.

2  turcjaodkuchni.blogspot.com. No i znowu wybrał mi się za duży blog jak na tę zabawę, ale bardzo chciałam go nominować. Podczas mojego pobytu w Turcji byłam zaskoczona tym, jak bardzo smakuje mi turecka kuchnia. Zajadałam się zieleniną, wyjątkowo smacznymi kurczakami, oryginalnymi deserami z kaszki manny i wieloma innymi tureckimi daniami. Z przyjemnością zaglądam na tego bloga, który pokazuje turecką kuchnię ‚od kuchni’ polskim okiem. Poza tym chciałam nominować blog pisany przez osobę z Polski mieszkającą za granicą. Mnóstwo jest takich blogów, a ja z przyjemnością do nich zaglądam, bo nie ma to jak poznawać świat widziany oczami naszych rodaków.

3. maciejkowalski-birds.blogspot.com to blog o nazwie Birdaholic Diary. Tak to kolejny zbyt duży blog jak na tę zabawę, ale nie mogłam się powstrzymać. Autor bloga opisuje wyprawy na obserwacje ptaków w sposób tak fascynujący, że jego lektura zawsze u mnie wygrywa nawet z najlepszym filmem. Z kubkiem herbaty, zawinięta w koc śledzę losy wyprawy i nie mogę się doczekać co wydarzyło się następnego dnia. Piękne zdjęcia ptaków i świetna narracja czyni ten blog wspaniałą lekturą na wieczór.

4. elfickizakatek.wordpress.com. Na koniec chciałabym nominować jeszcze blog o tematyce ogrodniczej. Blogów ogrodniczych jest bardzo dużo. Wybrałam blog dosyć nowy, ale zawierający bardzo ciekawe porady ogrodnicze.

Nadszedł czas na moje pytania do nominowanych przeze mnie blogerów:

Jakie okoliczności sprawiły, że zacząłeś/aś pisać bloga?

Czy lubisz utrzymywać kontakty z innymi blogerami?

Czy uczestniczysz w zjazdach blogerów?

Dla kogo piszesz swojego bloga/ jak myślisz kto czyta Twojego bloga?

Co najbardziej lubisz robić gdy nie piszerz boga?

Na blogu prezentujesz swoją największą pasję, ale na pewno masz jeszcze inne zainteresowania, czy możesz zdradzić jakie?

Co najbardziej Cię denerwuje?

Czy masz jakieś wady?

Z czego jesteś najbardziej dumny, oprócz bloga oczywiście?

Jakie widzisz największe korzyści z pisania bloga?

Czy masz jakieś blogowe autorytety?

Byłoby mi bardzo miło gdyby nominowani przeze mnie blogerzy podjęli pałeczkę i przekazali nominację dalej. Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na blogach.

Skomentuj

