Spacer po ogrodach Paryża

P1180680 - KopiaDzień w Paryżu wolny od zwiedzania, dzień do własnej aranżacji. Możliwości jest wiele, nawet bardzo wiele. Dla mnie sprawa była prosta. Zrobiłam sobie spacer po ogrodach Paryża. W Paryżu nocowaliśmy w małym hoteliku na terenie Parc de expositions. Parc de expositions to tereny wystawowe. Pawilony wystawowe otoczono trawnikami, alejkami, drzewkami, krzewami, kwiatami i nazwano właśnie Parc de expositions. Po całodziennym zwiedzaniu, mieszkanie w hoteliku w parkowej scenerii szybko stawiało człowieka z powrotem na nogi. Wieczorami i o poranku śpiewały ptaki i kicały kroliki, które upodobały sobie to miejsce i licznie się tu rozmnożyły. Taki Paryż lubię.

Hotelik nazywał się Green Hotels Confort. Tak podaję dla porządku, jakby ktoś chciał zamieszkać w Paryżu pod rozgwieżdżonym niebem w kompletnej ciszy i na odludziu. Dla mnie super. Mój spacer po ogrodach Paryża zaplanowałam tak, aby odwiedzić jak najwięcej miejsc mających parkowy charakter.

Park przy Pałacu Inwalidów.

Spacer rozpoczęłam od Parku przy Pałacu Inwalidów. Jest to niewielki, ale oryginalny park w samym sercu Paryża.

P1180744

Avenue des Champs-Elysees (Szanse Lize) czyli Pola Elizejskie

Od Mostu Aleksandra w kierunku Luwru szłam alejami spacerowymi wzdłuż słynnej paryskiej ulicy. Moją uwagę zwrócił fakt, że wcale nie było tam trawy tylko piasek. Rosło kilka szpalerów drzew, platanów i kasztanowców, iść można było pomiędzy dowolnym szpalerem drzew, bo alejki wyznaczały tylko drzewa. Przyzwyczajona jestem, ze w Polsce nawet pod drzewami jest zielono, a tam był żółty ubity piasek i to wszystko.

P1180774

Park Tuilerie

Park Tuilerie znajduje się tuż przy Luwrze. Jest to najstarszy i największy ogólnodostępny ogród w Paryżu. Działa już od 1564 roku. Park ma bardzo bogatą historię. Został założony przez Katarzynę Medycejską na wzór ogrodów włoskich, ze szczególnym naciskiem na Toskanię. Sto lat później został przeprojektowany przez André Le Nôtre na park w stylu francuskim. André Le Nôtre jest twórcą stylu francuskiego w projektowaniu ogrodów tak więc Park Tuilerie był parkiem urządzonym przez niego w nowym, autorskim stylu, który później nazwano stylem francuskim. Styl projektowania ogrodów wymyślony przez André Le Nôtre tak bardzo spodobał się odwiedzającym, że wkrótce w całej Europie powstało mnóstwo parków urządzonych na wzór francuski. Za wzorcowy park w stylu francuskim uważany jest park przy Wersalu (na zdjęciu tytułowym), również zaprojektowany przez André Le Nôtre. Wizyta w parku zaprojektowanym przez samego mistrza to nie lada gratka. Park jest licznie odwiedzany nie tylko przez turystów, ale również Paryżanie chętnie spędzają w nim czas. Moją uwagę zwrócili panowie czytający w paku gazetę, papierową gazetę! Na krzesełkach nie było natomiast ludzi z laptopem czy tabletem. Wydawało się, że czas płynie tu wolniej, znajomi spokojnie rozmawiali w sielankowej atmosferze, nikt nigdzie się nie spieszył, taka leniwa niedziela w parku.

P1180793 - Kopia

Bulwary nad Sekwaną

Przy Luwrze zeszłam na dól, nad rzekę i dalszą drogę odbywałam spacerowym bulwarem nad Sekwaną.Bulwary nad rzeką to ulubione miejsce Paryżan na spacery, bieganie, jazdę na wrotkach czy na rowerze. Tu również panowała spokojna, sielska atmosfera, spotkałam młodą dziewczynę, która siedziała nad rzeką i również czytała papierową gazetę, tak jakby w Paryżu czas się zatrzymał.

P1180524 - Kopia

Skwer z wieżą świętego Jakuba (Saint Jacques Tower)

Po opuszczeniu bulwarów nas Sekwaną skierowałam się w stronę stacji metra Les Halles. Po drodze zajrzałam na niewielki, ale pełen uroku skwer z wieżą św. Jakuba. Wieża jest pozostałością po kościele, jest to kościelna dzwonnica z XVI w. Skwer jest licznie odwiedzany przez turystów i mieszkańców Paryża, którzy szukają tu cienia i wytchnienia od zgiełku miasta. Pięknie urządzony skwer był pełen ludzi, gdy  do niego zajrzałam, nie tylko ławki były zajęte, ale wiele ludzi siedziało na trawie pod drzewami. Skwer jak większość parków w Paryżu jest ogrodzony i zamykany na noc.

P1180854

Ogród Luksemburski

Do Ogrodu Luksemburskiego pojechałam metrem. To również ogród z bogatą historią. Założony został przez Marię Medycejską w 1612 r. Ogród Luksemburski również jest bardzo chętnie odwiedzany przez Paryżan, tutaj czas płynie chyba jeszcze wolniej niż w centrum Paryża. Na stawie dzieci puszczają drewniane łódki, które popychają drugimi drewnianymi kijami, sielanka w pełnej krasie. Dwa długie trawniki przeznaczone są na piknikowanie. Jeszcze nigdy nie widziałam tak gęsto rozłożonych kocy piknikowych, nasze plaże mistrzostwa w upakowaniu plażowiczów nie zdobędą. Ogród Luksemburski ma też długą tradycję koncertowania na świeżym powietrzu.Co roku odbywają się tu koncerty Chopinowskie. Ja trafiłam na koncert chórów młodzieżowych, który skupił sporą widownię.

P1180870 - Kopia

Z Ogrodu Luksemburskiego wróciłam kolejką do Parc de expositions w pełni usatysfakcjonowana spacerem po ogrodach Paryża.

P1180611

Oprócz parków z trasy spacerowej byłam jeszcze w innych parkach podczas tej wycieczki do Paryża.

Park przy bazylice Sacre Coeur na Montmarcie

Park obejmuje część wzgórza z bazyliką, to przez park, pokonując liczne schody dochodzi się do kościoła. Wzgórze to jest najwyższym naturalnym wzniesieniem Paryża i rozciąga się stąd niesamowity widok na miasto, Park jak większość parków w Paryżu jest ogrodzony i zamykany na noc. W parku znajduje się kolejka zębata, którą można wjechać na górę.

P1180720 - Kopia

Marsowe Pola

Marsowe Pola to park u stóp wieży Eiffla. Jest to dawny plac ćwiczeń wojskowych zamieniony na park w stylu francuskim (częściowo w stylu angielskim). Park pięknie prezentuje się z wieży Eiffla.

P1180509 - Kopia

Skomentuj

