Słodkie życie w Sousse

P1100325Od razu zaznaczam, że byłam w Tunezji w 2008 roku. Wówczas było tam spokojnie i bezpiecznie. Tunezja, pierwszy arabski kraj, który odwiedziłam, zaskoczyła mnie wieloma rzeczami. Jedną z tych rzeczy było odkrycie, że Tunezyjczycy to łasuchy. Uwielbiają słodycze, słodycze, które są bardzo słodkie, słodycze, które są zupełnie inne niż nasze.

Ciastka widoczne na zdjęciu powyżej to tradycyjne tunezyjskie wypieki pieczone w okresie Ramadanu. Okres Ramadanu to okres świąteczny i z tej racji na targach pojawia się mnóstwo wypieków przygotowywanych właśnie w tym czasie. Dwa poniższe wyroby to również słodycze ramadanowe. Jednakowoż jak byłam wiosną w Paryżu natrafiłam na sklepik arabski i wszystkie te słodycze również tam były. Tak więc możliwe, że są one dostępne przez cały rok, a nie tylko od święta. Możliwe, że dawniej były produkowane w okresie świątecznym, a teraz są dostępne przez cały czas.

P1100343 susa3

Słodycze prezentowane na zdjęciach to tylko mała część słodyczy dostępnych na cukierniczych stoiskach. Dużą popularnością cieszą się też słodkie bloki z migdałami widoczne na poniższych zdjęciach. Wcale mnie to nie dziwi bo sama również bardzo lubię takie bloki. W Polsce dostępne są w formie batonów, a w Tunezji kupuje się je na wagę.

P1100341 P1100342

Na tym nie kończy się tunezyjski świat słodkości. W hotelu, w którym mieszkałam, były pyszne, po prostu pyszne, maleńkie ciastka tortowe. Wykonane były z dużą precyzją i finezją. Zrobione były z wielu warstw cieniutkiego ciasta biszkoptowego przekładanego cieniutkimi warstwami kremu i owocowych galaretek. Były oczywiście bardzo słodkie, z grubą warstwą marcepanowej polewy na wierzchu. Pozostałe słodycze widoczne na zdjęciach również jadłam i zapewniam, ze były niezwykle słodkie.

PS. Zamiłowanie do słodyczy nie jest domeną tylko Tunezyjczyków, również Turcy uwielbiają super słodkie słodycze. Bardzo słodkie słodycze spotkamy także w Grecji. Każdy kraj ma jednak swoje charakterystyczne wyroby. Te z Tunezji zadziwiły mnie sposobem wykonania, skomplikowanym, żmudnym i precyzyjnym.

Skomentuj

