Miętowa herbata z Tunezji

HerbataMietowa2

Dawniej herbata miętowa oznaczała dla mnie po prostu zaparzenie mięty. Dzisiaj przygotowuję herbatę miętową w inny sposób.

Jadąc do Tunezji na wakacje spodziewałam się różnych egzotycznych atrakcji, ale zupełnie nie spodziewałam się herbaty miętowej. Na miejscu dowiedziałam się, że w całym Maghrebie herbata miętowa jest bardzo chętnie pijana, a szczególnie jest ulubiona w Tunezji. Mięta świetnie gasi pragnienie w czasie upałów. Tunezyjczycy pijają herbatę miętową kilka razy dziennie, to ich ulubiony napój. Zupełnie przypadkiem miałam okazję rozkoszować się tunezyjską herbatą miętową w wersji delux. Była to herbata widoczna na powyższym zdjęciu. Spacerując po medynie w Sousse natrafiłam na kawiarenkę, której właściciele zaprosili mnie na herbatę. Prawdę mówiąc skusili mnie obietnicą ładnej panoramy z tarasu kawiarni. Panorama w istocie była ładna, ale nieoczekiwanie dla mnie samej prawdziwym hitem kawiarenki stała się herbata. Dostałam herbatę w wąskiej, wysokiej szklaneczce. Unosił się z niej nieziemski aromat. Gospodarz powiedział, że to herbata przygotowana w tradycyjny tunezyjski sposób.Tunezyjczycy parzą w dzbanku herbatę czarną lub zieloną z dodatkiem mięty, Zaparzoną herbatę wlewają do szklanki, słodzą i wrzucają do szklanki kilka orzeszków piniowych. Na wierzch wkładają kilka listków świeżej mięty. W mojej wąskiej szklaneczce liście mięty szczelnie przykryły herbatę. Podając mi herbatę gospodarz poradził abym poczekała kilka minut, aby herbata nasiąknęła aromatem świeżej mięty. Tak zrobiłam. Smak herbaty był zupełnie wyjątkowy. Dodatkowo na osobnym talerzyku dostałam do herbaty małe, tradycyjne, tunezyjskie ciasteczko. Herbatę miętową w Tunezji pije się na słodko.

P1100161

Kilka dni później podczas zwiedzania Matmaty nasz przewodnik opowiadał o tym jaka to pyszna jest tunezyjska miętowa herbata. Zostaliśmy nią poczęstowani, tak jak widać na powyższym zdjęciu. Była smaczna, ale była to herbata w wersji basic czyli zaparzona w dzbanku czarna herbata z miętą i osłodzona. Wszyscy się nią zachwycali, tylko ja wiedziałam, że taka herbata może być dużo, dużo lepsza.

W każdym bądź razie od tamtego czasu często parzę w domu ‚tunezyjską’ miętową herbatę. Najczęściej w wersji basic niestety, czasami w wersji delux. Zamiast orzeszków piniowych można wrzucić do herbaty orzeszki arachidowe, też będzie pysznie.

PS. Gdyby ktoś pytał. Liście świeżej mięty zaparzone w herbacie zjadam z orzeszkami. W tym układzie są całkiem smaczne.

I jeszcze migawka z Tamerzy w górach Atlas na temat poznawania kultury innych narodów

P1090771

Skomentuj

